سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهار 1385 - آموزش 11




[دانشمند] هنگامی که از آنچه نمی داند پرسیده شد، ازگفتن «خداوند داناتراست» خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:31451 .:. بازدید امروز:5
موضوعات وبلاگ

لینک به لوگوی من
بهار 1385 - آموزش 11

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • آشنایی با FireWall (بخش سوم) نویسنده: مرتضی 11
    یکشنبه 85/2/10 ساعت 8:0 صبح
    منبع : http://www.meta-guard.com


    روش­های مختلف پیاده­سازی دیواره آتش، مزایا و معایب :

    سیستم عامل ویندوز با توجه به موارد استفاده فراوانی که دارد، نسبت به همتایان خود بیشتر مورد توجه هکرها قرار دارد. در این میان سرویس­هایی نظیر IISوSMB SHARING بیشترین توجه را به خود جلب کرده­اند. بنابراین لازم است که تا حد ممکن تدابیری برای مبارزه با این نفوذ­ها اندیشیده شود. دیواره­ها­ی آتش از جمله معروف­ترین روش­ها در این زمینه می­باشند. اولین قدم برای هک کردن یک سیستم یافتن اطلاعات کافی در مورد آن می­باشد. این اطلاعات به هکر نشان می­دهند که توپولوژی شبکه مقصد او چیست و ضعیف­ترین یا در حقیقت مناسب­ترین نقطه جهت انجام حمله کدام است. برای جلوگیری از دستیابی هکر به چنین اطلاعاتی، دیواره­های آتش شیوه­های متفاوتی دارند که در ادامه به معرفی آنها می­پردازیم.

    فیلتر بسته­ها

    فیلتر بسته­ها بر اساس پارامتر­های مختلف بسته نظیر IP وPORT مبدا و مقصد، پروتکل ارتباطی و.... صورت می­پذیرد. در چنین حالتی دیواره­ آتش روی محتویات بسته نظارتی ندارد و تنها به بررسی پارامتر­های فوق می­پردازد. مزیت اصلی این روش سرعت بالای آن است، ولی در کنار این مزیت مشکل اصلی چنین روشی عدم توجه به محتویات بسته است که می­تواند حاوی یک برنامه مخرب باشد. اکثر دیواره­های آتشی که به صورت سخت­افزاری طراحی می­شوند از این تکنیک استفاده می­­کنند.

    بررسی stateful

    در این روش جدولی تحت عنوان جدول وضعیت (state table) در دیواره آتش وجود دارد که وضعیت فعلی کلیه اتصالات را درخود نگاه می­­دارد. در این صورت تنها بسته­هایی مجوز عبور می­یابندکه از نظر جدول وضعیت، در وضعیت درستی باشند. به عنوان مثال، اجازه عبور یک پیغام ACK در پروتکل TCP پیش از ورود یک پیغام SYN داده نمی­شود. با استفاده از این تکنیک، هکرها نمی­توانند به سادگی و تنها با تغییرIP مبدا خود، دیواره آتش را فریفته و آن را دوربزنند همچنین در این روش با توجه به آنکه تنها بسته­ها در زمان برقراری ارتباط چک می­شوند (در مورد پروتکل­های اتصال-گرا (Connection Oriented) نظیرTCP ) و پس از آنکه یک ارتباط مجاز برقرار شد دیگر سایر بسته‌های ارتباط مد نظر مورد پردازش قرار نمی‌‌گیرد. بار پردازش کمتری وجود داشته و لذا کارایی دیواره آتش افزایش خواهد یافت.

    فیلتر در سطح برنامه­های کار بردی

    چنین فیلتر­هایی میان شبکه ارتباطی و برنامه­های کار­بردی مختلف نظیرInternet Explorer قرارگرفته و محتویات بسته­ها را مورد پردازش قرار می­دهند تا از وجود کدهای خرابکار URL­های غیر مجاز و ... در آنها مطلع شده و مانع از فعالیت آنها شوند.

    پیاده­سازی دیواره آتش

    پیاده­سازی دیواره­های آتش تحت سیستم عامل­های مبتنی بر Unix کار نسبتاً ساده­ای است. این سادگی نتیجه کدهای رایگان متعددی است که در این زمینه وجود دارند. نمونه­هایی از این دست pf برای سیستم عامل OpenBSD و iptable برای سیستم عامل Linux می­باشند. برخلاف وجود منابع گوناگون و متعدد برای سیستم­های مبتنی بر UNIX برای پیاده­سازی یک دیواره آتش تحت ویندوز منابع چندان زیادی در دست
    نمی­باشد و اکثر منابع موجود نیز هزینه­های زیادی را برای اجازه استفاده از خود تحمیل می­کنند. همچنین روش استاندارد و مشخصی نیز برای انجام این کار در ویندوز وجود ندارد. تکنیکهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که برای آگاهی از جزئیات آنها می­توانید به مقاله پیاده­سازی دیواره آتش مراجعه نمایید. در ادامه تنها به بیان مزایا و معایب هر یک از این تکنیکها پرداخته می­شود.

    Layered Socket Provide (LSP

    مزایا :
    - تحت کلیه ویندوزها به صورت یکسان قابل استفاده است

    - دیواره آتش به بسته­های کامل دسترسی خواهد داشت. یعنی بسته­هایی که برای عبور از شبکه ناگزیر به تکه­های متعددی شکسته شده­اند به صورت سر هم شده به دیواره آتش خواهند رسید و لذا دیواره آتش مجبور به انجام عمل سر هم کردن بسته­ها نیست.

    معایب :
    - نصب و پاک­سازی چنین دیواره آتشی به سادگی امکان پذیر نیست و عدم دقت کافی به این مساله ممکن است نیاز به نصب مجدد ویندوز داشته باشد.
    - اسبهای تراوا می­توانند به سادگی و با استفاده از همان مکانیزم مورد استفاده دیواره آتش در سطحی پائین­تر از آن قرار گرفته و به فعالیت بپردازند.


    قلاب TDI

    مزایا :
    - قابلیت کنترل برنامه­های کاربردی در این سطح وجود دارد.
    - دسترسی مستقیم به جریان بسته­ها وجود دارد و به همین دلیل عمده فیلتر­ینگ در این لایه قابل انجام است.

    معایب :
    - کلیه بسته­ها به این لایه نمی­رسند به عنوان مثال، بسته­های پروتکل ICMP در این لایه قابل پردازش نیستند.

    - پشته TCP از حملات خارجی نظیر حمله DOS مصون نیست، زیرا لایه TDI بالای پشته پروتکلهای ویندوز قرار دارند.

    قلاب NDIS
    مزایا :
    - دسترسی مستقیم به بسته­های دریافتی از شبکه
    - جلوگیری از ورود بسته­ها پیش از آنکه به پشته TCP دسترسی پیدا کنند.

    معایب :
    - راهی برای یافتن نام پروسه­ای که بسته دریافت شده متعلق به آن است وجود ندارد.

    قلاب Miniport
    مزایا :
    - دریافت بسته­ها در پائین­ترین سطح ممکن در معماری ویندوز

    معایب :
    - مشکل بودن برنامه نویسی و خطا­یابی در این سطح


    فیلتر ( Intermediate(IM

    مزایا :
    - وجود مثال در این زمینه به همراه DDK
    - وجود اطلاعات مناسب و کافی برای برنامه نویسی در این سطح

    معایب :
    - نیاز به ثبت دیواره آتش در شرکت مایکروسافت برای جلوگیری از پیغام خطای "sign with Microsoft " در هنگام نصب

    آموزش هک نظرات دیگران ( )

  • آشنایی با (Digital Video Disc (DVD نویسنده: مرتضی 11
    شنبه 85/2/9 ساعت 8:0 صبح
    DVD چیست؟
    این سه حرف زمانی علامت اختصاری دیسک ویدیویی دیجیتال Digital Video Disc بود. اما امروزه فقط DVD است، در واقع نسل بعدی فن آوری ذخیره سازی دیسک نوری است.
    DVD لوح فشرده ای است که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و می تواند مانند نوار ویدئویی(VHS) فیلم را در خود ذخیره نماید و نسبت به سی دی های صوتی و کامپیوتری برتری دارد.
    هدفی که DVD دنبال نموده، این است که همه سرگرمی های خانگی رایانه ای، اطلاعات رایانه ای و اطلاعات تجاری و کاری را با یک فرمت واحد دیجیتال ذخیره کند، تا بتواند جایگزین سی دی های صوتی، نوار ویدئویی، دیسک لیزری، بازی های رایانه ای و سایر موارد بشود.
    امروزه DVD از بیشترین پشتیبانی شرکت های الکترونیکی، نرم افزاری و استودیوهای بزرگ صوتی و تصویری برخوردار است.
    با چنین پشتیبانی بزرگ و بی سابقه ای، DVD بدل به موفق ترین کالای مصرفی الکترونیکی در دوران کوتاه پیدایش خود می باشد. DVD فرمتی است که اوایل برای فیلم های سینمایی ظاهر شد و کیفیت بهتری نسبت به VHS داشت. در واقع فناوری مورد استفاده در، DVD لیزر قرمز (با طول موج ۶۳۵ یا ۶۵۰ نانومتر) و فشرده سازی MPEG2 است.
    اولین دستگاه های DVD در نوامبر سال ۱۹۹۶ در ژاپن و در مارس سال ۱۹۹۷ در آمریکا ساخته شد. توشیبا، پایونیر، پاناسونیک، هیتاچی و سونی اولین سازندگانی بودند که دستگاه های DVD-ROM را در ژانویه سال ۱۹۹۷ به بازار عرضه کردند.

    امروزه بیش از دویست نوع دستگاه های صوتی و تصویری DVD در بازار دنیا موجود است، هر چند که این دستگاهها از کیفیت مشابه و استانداردی برخوردار نیستند.
    ویژگی های DVD چیست؟
    DVD- بیش از دو ساعت فیلم ویدئویی را با عالی ترین کیفیت ذخیره می کند. (البته یک DVD دوطرفه (دولایه ) می تواند هشت ساعت فیلم ویدئویی با کیفیت عالی را در خود ذخیره کند.

    - فیلم های Wide Screen سینمایی را برای نمایش در تلویزیون های Wide Screen استاندارد پشتیبانی می کند.
    - قابلیت انتخاب نه زاویه دوربین از زاویه دیدهای مختلف هنگام اجرا را دارا می باشد.
    - مقدار ظرفیت DVD برابر ۷/۴ گیگا بایت در هر لایه دیسک است.(با در نظر گرفتن این که لایه بالایی نیمه شفاف است ولیزر بر روی لایه پایینی دوم نیز تأثیر می گذارد، بنابراین مقدار ظرفیت تا ۹ گیگابایت افزایش می یابد.)

    مشکلات DVD چیست؟
    - سالها طول خواهد کشید تا فیلم ها، کلیپ ها، برنامه های ویدئویی و نرم افزارهای رایانه ای به طور وسیع به صورت DVD در اختیار همگان قرار گیرد.
    - پاره ای ابهامات در مشخصات فنی اجرا کننده ها و ناکافی بودن آنها و همین طور دیسک ها باعث نارسایی ها می شود که بعضی از دیسک ها یا به طور کامل اجرا نمی شوند و یا اصلا روی بعضی اجراکننده ها عمل نمی کنند.
    -دستگاه های ضبط DVD هنوز بسیار گران قیمت هستند.
    - به این علت که DVD از سیستم فشرده سازی دیجیتال با کیفیت عالی استفاده می کند، در نتیجه منابع اصلی صوتی و تصویری که با کیفیت پایینی تهیه شده باشند در DVD مشکل خواهند داشت.
    - تعداد بسیار کمی از اجرا کننده های DVD می توانند با سرعت نرمال فیلم را به عقب برگردانند.

    میزان کیفیت DVD تا چه میزان است؟
    DVD قادر است کیفیت تصویری نزدیک به کیفیت برداشت فیلم در استودیو را ارائه دهد و حتی بهتر از سی دی های صوتی، اما به هر حال این کیفیت بستگی به عوامل متعددی در تولید دارد. به موازات پیشرفت فناوری فشرده سازی اطلاعات، ما شاهد هستیم که هر مقدار کیفیت افزایش یابد قیمت نیز افزایش می یابد و هر میزان هزینه تولید کاهش یابد، دیسک ها با کیفیت پایین تری به بازار می آیند.
    در چنین دیسک های DVD از سیستم فشرده سازی MPEG1 که چیزی در حد فیلم های VHS است به جای MPEG2 استفاده می شود.(ویدئوهای DVD به طور معمول از روی نسخه اصلی استودیو در فرمت MPEG2 استفاده می شود.) هر میزان که فناوری فشرده سازی MPEG پیشرفت کند، کیفیت های برتری به دست خواهد آمد.
    از چه نرم افزارهایی برای اجرای DVD می توان استفاده نمود؟
    اگر نرم افزار خوبی در دست داشته باشید، می توانید بهره بیشتری از DVD بگیرید. به طور معمول از چند نرم افزار رایج برای اجرای DVD استفاده می شود. ( البته ممکن است، شما از برنامه دیگری نیزجهت ضبط و یا اجرای دی وی دی استفاده کنید.)
    اما در هر صورت برنامه Media Player XP - Jet Audio که در قسمتهای قبلی به آموزش آنها پرداختیم وبرنامه Power DVD و Xing DVD در بین کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردارند.(فراموش نکنید که نوع ویندوز و نسخه برنامه مورد استفاده شما نیز در اجرای DVD مهم می باشد.) می توانید از نسخه جدید برنامه Nero جهت کپی DVD استفاده نمایید.

    آموزش کامپیوتر نظرات دیگران ( )

  • آموزش نرم افزار Clone CD نویسنده: مرتضی 11
    جمعه 85/2/8 ساعت 8:0 صبح
    سادگی و ابداع را با هم بیامیزید و اطلاعات خود را با نرم افزار ساده Clone CD کپی نمایید. این برنامه یکی از قدرتمندترین برنامه ها برای کپی سی دی های خش دار و قفل دار می باشد. می توانید اکثر فرمت های فایل های صوتی، اطلاعات، تصاویر و فایل های ویدیویی را با این برنامه کپی کنید. Clone CD کیفیت بالایی را در کپی کردن سی دی ارایه می دهد. این برنامه می تواند انتخاب های زیادی را برای کپی سی دی در اختیار شما قرار بدهد. اکثر اطلاعاتی که این برنامه کپی می کند در انواع CD-Rom ها خوانده می شود.

    در این قسمت تصمیم داریم کار با این برنامه ساده و کاربردی را با هم بیاموزیم: پس از اجرای آن کادر کوچکی باز می شود که چهار شمایل گرافیکی در آن مشاهده می شود. اگر با ماوس توقف کوتاهی بر روی هر یک از آنها داشته باشید در قسمت پایین کادر عملکرد آن را مشاهده خواهید نمود. در صورتی که کاربا سایر برنامه های کپی سی دی مانندNero و یا Easy CD Creator را بدانید طبیعتا مشکلی در این برنامه کوچک نخواهید داشت.

    ایجاد فایل شبیه سازی شده از یک سی دی
    ۱- اولین شمایل گرافیکی Clone CD یعنی Read to lmage file را انتخاب کنید تا کادری باز شود. در این قسمت می توانید نوع سی دی مبدأ خود را مشخص کنید و سپس دکمه Next را بفشارید. زمان کوتاهی صرف می شود تا دیسک در دیسک گردان خوانده شود.
    ۲- سپس در کادر بعدی می توانید نوع فرمت فایل را انتخاب کنید که در اینجا چهار فرمت وجود دارد (Multimedia, Game CD Audio CD, Data CD) پس از انتخاب مورد دلخواه روی دکمه Next کلیک کنید.
    ۳- کادر بعدی شامل محل ذخیره سازی فایل تصویری و ایجاد راهنما برای آن است.
    ۴- پس از فشردن دکمه OK کادر دیگری گشوده می شود که پیشرفت مراحل ایجاد فایل تصویری را نمایش می دهد و بعد پیغام به پایان رسیدن آن ظاهر می شود. به این صورت تصویری از سی دی شما ساخته شده است. توجه داشته باشید که مسیر ذخیره سازی آن را فراموش نکنید.

    کپی کردن فایل تصویری ایجاد شده
    ۱- شمایل گرافیکی Write from lmage file را انتخاب کنید تا کادر انتخاب فایل بر روی صفحه نمایشگر باز شود. با فعال کردن عبارت Delete after a successful write فایل تصویری پس از کپی موفقیت آمیز حذف می شود.
    ۲- حال Next را بفشارید و در کادر بعدی در قسمت Write Speed سرعت کپی شدن فایل را انتخاب کنید. سرعت های متفاوتی در اینجا برای کپی سی دی وجود دارد. سرعت های بالا به شرطی قابل اجرا هستند که دیسک گردان شما نیز بتواند با این سرعت کار کند. سعی کنید سرعت متوسطی را انتخاب کنید تا کپی شما با دقت بیشتری انجام شود. پس از انتخاب نوع فرمت فایل انتخابی روی دکمه OK کلیک کنید تا مراحل ضبط شروع شود.

    کپی سی دی به سی دی
    در صورتی که دستگاه شما دارایCD-RW و CD-R باشد می توانید یک سی دی را به طور کامل بر روی سی دی دیگر ذخیره کنید. (البته در غیر این صورت می توانید از روش هایی که در قسمت های گذشته در آموزش Easy CD Ceator و Nero گفته شد نیز استفاده نمایید.
    ۱- برای این کار روی Copy CD کلیک نمایید تا کادر انتخاب CD-Reader باز شود. پس از انتخاب مبدأ خود روی دکمه Next کلیک کنید و در کادر بعد نوع فرمت دلخواه را انتخاب نموده و سیس Next را بفشارید.
    در کادر بعدی می توانید از فایل تصویری برای کپی کردن استفاده کنید و یا با فعال نمودن عبارت Copy on the fly از روش پروازی که در نرم افزار Nero به توضیح آن پرداختیم استفاده نمایید. سپس Next را بفشارید تا مراحل کپی سی دی انجام شود.

    حذف اطلاعات از روی سی دی
    آخرین شمایل گرافیکی Erase CD می باشد که قدرت حذف اطلاعات از روی سی دی های CD-RW را دارد، تا بتوانید مجددا بر روی آنها اطلاعات جدیدی را ذخیره سازید. پس از گشوده شدن یک کادر مراحل حذف اطلاعات آغاز می شود.

    آموزش نرم افزار نظرات دیگران ( )

  • آموزش Real Player نویسنده: مرتضی 11
    پنج شنبه 85/2/7 ساعت 8:0 صبح
    بررسی و معرفی برنامه Realplayer

    اگر شما تا بحال سری به سایت های که به شما امکان گوش دادن به موسیقی های روز را می دهند ، زده باشید حتما دیده اید که برای استفاده از موسیقی های آرشیو شده آن سایت، نیاز به برنامه ای به نام Realplayer دارید. شاید هم گوش دادن اخبار شبکه های تلویزیونی مختلف یا دیدن ویدیوهای موجود در سایت ها شما را سرگرم می کند، در این موارد نیز برنامه Realplayer به نحو شایسته ای شما را یاری می دهد.
    برنامه Realplayer یک برنامه صوتی/ تصویری از شرکت RealNetworks است که به شما امکان استفاده از محصولات صوتی (مثل موسیقی و رادیو) محصولات تصویری (مثل فیلم و اخبار و برنامه های زنده تلویزیونی) را از روی اینترنت به صورت زنده می دهد.
    در این قسمت قصد داریم به بررسی ویژگی ها و خصوصیات این برنامه کوچک ولی کارآمد بپردازیم پس با ما همراه باشید.

    پنجره اصلی برنامه Realplayer
    پنجره اصلی این برنامه شامل قسمت های زیر است:
    - نوار منوها: نوار منوها در بالای پنجره اصلی قرار دارد و در برگیرنده هفت منوFile,View,Play,Channels) Radio,favoritesوHelp) می باشد.
    - نوار کنترلControlbar):) این نوار در زیر نوار منوها قرار دارد و شامل کلیدهای کنترل کننده برنامه (Play، Pause، Revind و Fast Forward) می باشد. این کلیدها دقیقا مانند کلیدهای کنترل در دستگاه های ضبط صوت معمولی می باشد.
    - نوار لیست آهنگها: ((Playlist bar نوار لیست آهنگ ها به شما امکان بررسی آهنگ های موجود یک آلبوم را می دهد.
    - نوار اطلاعات کلیپ: Clip Info bar)) در این نوار شما می توانید اطلاعاتی را راجع به کلیپ در حال پخش مشاهده نمایید.
    - پانل ارتباطی: Content panel)) این پانل به شما امکان انتخاب نوع ارتباط از بین کانالها (Channels) و مطالب مورد علاقه (Favorites) می دهد.
    - پانل نمایش :(DisplayPanel) در این قسمت به شما امکان نمایش فیلم ویدیویی و یا صفحه معرفی شبکه داده می شود و شامل سه قسمت فضای نمایش (Display Area) کنترل کننده های صدا (Mute&Volume) بزرگنمایی صفحه نمایش، رقص نور (Zoom,VisuaLization) می باشد.
    - کلید ارتباط سریع اینترنتی: با کلیک نمودن روی این کلید (در صورتی که به اینترنت متصل باشید) به سایت Real متصل می گردید.
    - نوار وضعیت (StatusBar): این نوار اطلاعاتی در مورد کلیپ یا آهنگ مورد نظر در اختیار شما قرار می دهد (اطلاعاتی مثل اندازه و مقدار طی شده از آهنگ یا فیلم).
    اجزای ذکر شده بالا برای پنجره برنامه Real Player در حالت معمولی و Normal می باشد.

    چگونه یک فیلم و یا آهنگ را از روی اینترنت گوش دهیم؟
    در اکثر سایت های موسیقی می توانید به آهنگ و آلبوم مورد نظرتان به سادگی گوش دهید. برای این منظور بروی آهنگ مورد نظر کلیک نمائید. در این حالت در صورتی که برنامه Real Player بر روی کامپیوتر شما نصب شده باشد به صورت اتوماتیک فعال گشته و پس از چندی آهنگ و آلبوم موردنظرتان پخش می گردد.
    برای مشاهده یک فیلم نیز شما همین رویه و روند را دنبال نمایید تا فیلم موردنظرتان در پنجره نمایشRealPlayer نمایش یابد.
    چگونه می توان اخبار شبکه های رادیویی یا تلویزیونی را مشاهده نمود؟
    برای مشاهده برنامه خبری شبکه های مختلف، روی آرم شبکه مورد نظرتان در پانل ارتباط (Content Panel) کلیک کنید تا اخبار آن شبکه به صورت زنده در قسمت نمایش ظاهر گشته و یا پخش گردد.
    چگونه می توانیم آهنگ ها، شبکه ها
    و اخبار مختلف را گلچین نمود؟
    در برنامه Real Player شما می توانید اسامی آهنگ ها، شبکه ها و اخبار مختلف را در قسمت My Favorites لیست کنید. برای دسترسی به این آهنگ ها و شبکه ها در سایت Favorites کافی است که روی نام و اسم شبکه مورد نظر کلیک کنید.
    نکته: علاوه بر گوش دادن مثلا یک آهنگ، شما می توانید آهنگ های موردنظرتان را نیز از روی کامپیوتر توسط برنامه Real Player گوش دهید. برای این منظور دستور Open را از منوی File انتخاب کرده و از پنجره ظاهر شده آهنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.
    تنظیم رقص نور برای یک آهنگ
    در بعضی مواقع برای تنوع بخشیدن به محیط کارتان هنگام پخش یک آهنگ شما می توانید گزینه رقص نور (Visualization) را در پایین قسمت نمایش کلیک کنید تا رقص نور در قسمت نمایش، فعال گردد.
    برای تعویض نوع رقص نور بروی پیکانهای چپ/ راست در پایین قسمت نمایش کلیک نمائید. اگر هیچکدام از رقص نورهای موجود نظر شما را جلب نکرد روی کلید Visualization کلیک کنید تا پنجره آن در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.در پنجره ظاهر شده می توانید افکت های مختلف موجود یک رقص نور را به سادگی کنترل کرده و تغییر دهید (افکتهایی مثل میزان محوشدگی- Fade، دوران- Rotate، Zoom، سرعت حرکت وموارد دیگر در این پنجره قابل تنظیم است).

    تنظیم صدای پخش شده برنامه Real Player
    برای تنظیم صدای برنامه در قسمت نوار کنترل (Control bar) بروی کلید Equalizer کلید کنید تا پنجره آن در روی صفحه نمایش ظاهر گردد. در پنجره ظاهر شده شما می توانید میزان صدای خروجی را به صورت کامل و دقیق تنظیم نمائید.
    چه فرمتهایی را پشتیبانی می کند؟
    فرمتهایی که این برنامه پشتیبانی می کند عبارتند از: RAM، RA، RM ، RT،RP ، PNG، GIF ، JPG، MP3 ، SWF،SMIL، SMI، WAV، AIFF، MPG، ASF، MID، MIDI و RMT می باشد.
    نکته: برای اعمال کنترل بیشتر روی برنامه های RealPlayerشما می توانید از پنجرهPreferences نیز استفاده نمایید. برای فعال نمودن این پنجره گزینه Preferences را از منوی View انتخاب کنید.

    آموزش نرم افزار نظرات دیگران ( )

  • آموزش Xing MPEG Player نویسنده: مرتضی 11
    چهارشنبه 85/2/6 ساعت 8:0 صبح
    معرفی برنامه XingMPEG player

    یکی از برنامه هایی که کاربران قدیمی کامپیوتر جهت مشاهده فیلم ها و گوش دادن موسیقی از آن استفاده می کردند برنامه XingMPEGplayer می باشد. قابلیتهای بالای این برنامه ما را بر آن داشت تا در این قسمت به بررسی و تجزیه و تحلیل آن بپردازیم.
    نصب و فعال سازی برنامه
    نصب این برنامه مثل برنامه های دیگر پخش موسیقی بسیار آسان می باشد. شما کافی است با پیروی از دستورات Wizard به راحتی اقدام به این کار نمائید. بعد از نصب برنامه، در زیر منوی Programs در منوی Start بر روی آیکون Xing MPEG که شبیه کلید Play ضبط صوت است کلیک کرده تا برنامه در روی صفحه نمایش بازگردد.
    پنجره اصلی برنامه
    پنجره اصلی Xing بسیار شبیه به برنامه Winamp می باشد و شامل دو قسمت است که عبارتند از نوار منوها و کلیدهای کنترل کننده .
    - کلیدهای کنترل کننده: این مجموعه کلیدها عبارتند از کلید Play (روشن کننده)، نوار جلو و عقب برنده، کلیدهای جلو و عقب برنده (که در سمت چپ پنجره قرار دارند)، Information (که با کلیک نمودن آن شما می توانید به اطلاعاتی راجع به آهنگ و فیلم در حال پخش دست پیدا کنید این اطلاعات شامل نام فایل، اندازه فایل، فرمت پخش و... می باشد)، کادر نمایش دهنده میزان طی شده از آهنگ یا فیلم، کلیدهای Z ,z (که به شما امکان بزرگنمایی و کوچکنمایی فیلم پخش شده را از ۵۰% تا کل صفحه نمایش را می دهد)، نوار کم و زیاد کننده صدا و کلید قطع و وصل کننده صدا می باشد.
    - نوار منوها: این نوار شامل چهار منوی File، View، Setting و Help می باشد.
    روش تغییر شکل پنجره اصلی Xing
    برای تغییر شکل پنجره اصلی پنجره Xing بروی منوی View کلیک کنید تا زیرمنوی آن بازگردد. در این منوی کشویی شما می توانید اشکال مختلفی چون Basic panel,Standard panel, Advanced panel, Standard Bar, Advanced را برای پنجره xing انتخاب نمائید.
    روش تغییر اندازه پنجره نمایش فیلم
    برای تغییر اندازه پنجره نمایش فیلم بروی منوی View کلیک کنید و از منوی ظاهر شده بروی گزینه Zoom کلیک کرده تا زیر منوی آن بازگردد. شما در این زیر منو می توانید انواع اندازه ها را انتخاب کنید که عبارتند از:
    -۵۰% بزرگنمایی (کلید میانبر آن Ctrl+5)
    - ۱۰۰% بزرگنمایی (کلید میانبر آن Ctrl+1)
    -۲۰۰% بزرگنمایی (کلید میانبر آن Ctrl+2)
    Full window یا بزرگنمایی پنجره نمایش به اندازه کل صفحه نمایش (کلید میانبرآن(Ctrl+3
    Full Screen یا بزرگنمایی تصویر به اندازه کل صفحه نمایش بدون پنجره (کلید میانبر آن (Ctrl+4
    چگونه از یک قسمت فیلم مورد علاقه خود عکس بگیرید؟
    یکی از قابلیتهای منحصر به فرد برنامه Xing امکان عکسبرداری از صحنه ای از فیلم در حال پخش می باشد، توسط این برنامه شما می توانید این کار را به سادگی انجام دهید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال نمائید:
    - بر روی منوی View کلیک کرده و از منوی کشویی ظاهر شده بروی گزینه Advanced panel کلیک کنید(و یا کلید میانبر Ctrl+F3) را در صفحه کلید فشار دهید)

    - با انتخاب گزینه Advanced panel یک آیکون دوربین به پنجره اصلی Xing اضافه می گردد. اهرم جلو و عقب برنده را روی قسمت مورد نظرتان تنظیم نمائید و کلید Play که حالا به کلید Pause تبدیل شده را کلیک کنید.
    بعد از متوقف نمودن پخش فیلم، آیکون دوربین را کلیک کنید تا پنجره Export Current as Frame بازگردد. شما در این پنجره می توانید محل و فرمت ذخیره سازی عکس را تعیین کرده و نامی را برای آن وارد کنید. بعد از اتمام تنظیمات بروی کلید Save کلیک کنید.
    فرمت ذخیره سازی تصاویر به صورت پیش فرض bmp یا Bitmap می باشد.

    نکته: ممکن است جهت عکسبرداری از CDهای فیلم دچار مشکل گردید بنابراین بهتر است قبل از عکسبرداری فیلم مورد نظرتان را بروی کامپیوتر کپی نمائید.

    آموزش نرم افزار نظرات دیگران ( )

    <      1   2   3   4   5   >>   >